>

Нова українська школа: як це відбувається у Стрюківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

Стрюківська ЗОШ - Нова українська школа

Перед Новою українською школою ставиться завдання сформувати в школяра вміння вчитися. Саме розвиток в особистості життєво важливих компетентностей може дати людині можливості орієнтуватись у сучасному суспільстві, інформаційному просторі, швидкоплинному розвиткові ринку праці, подальшому здобутті освіти.

Серед педагогічних технологій, що сприяють формуванню компетентності учнів, чільне місце посідає метод творчих проектів, мета якого – сприяти самостійному формуванню інтелектуальних, спеціальних та загальнокультурних знань і вмінь учнів, розвитку ініціативності, співробітництва, роботі в колективі, логічного мислення, бачення проблем і прийняття рішень, самостійного навчання, одержання комунікативних навичок.

Досвід роботи педагогічного колективу Стрюківської ЗОШ І-ІІІ ступенів показує, що суттєво покращують результати навчання і виховання різні види проектів.

В травні вчителі початкової школи показували результати навчання молодших школярів, застосовуючи різні типи проектної роботи.

Організовуючи проектну діяльність вчителі початкових класів враховували вікові й психолого-фізіологічні особливості дітей, більше уваги приділяли самостійній, пошуковій роботі учнів.

Вчителі залучали до пошукової творчої діяльності практично всіх учнів. Сприяли формуванню в молодших школярів уміння відбирати й аналізувати інформацію, працювати з енциклопедіями, довідниками, спеціальною літературою, присвяченою різним етапам життя й діяльності людини, галузям техніки, науковим відкриттям, використовувати можливості мережі Інтернет.

Учні 4-го класу (вчитель Стас Р.М.) презентували культурно-дослідницький інтегрований проект «Верба та калина – символи України». Протягом трьох тижнів учні вивчали народні символи України, а потім презентували свою роботу товаришам. Кінцевою роботою проекту було виготовлення альбому «Верба та калина – символи України» та висаджування верби вздовж річки Тилігул.

Стрюківська ЗОШ - Нова українська школа - 1

Учні 3-А класу (вчитель Буцик Т.А.) презентували свій творчо-екологічний проект з природознавства «Захисти природу» виставкою творчих робіт, малюнками та плакатами, що пропагують енергозбереження.

Метою даного проекту було пропагування енергозбереження, енергоефективності та охорона навколишнього середовища. Діти вирішували питання по енергозбереженню, пропонували альтернативні джерела енергопостачання, збереження тепла в будівлях тощо.

Метою інформаційно-пошукового проекту «Славетні Українці» в 3-Б класі (вчитель Наливайко Т.В.) було ознайомлення із славетними українцями минулого і сучасності (державні діячі, науковці, діячі культури і мистецтва, спортсмени-рекордсмени, співаки та актори). Учні із захопленням презентували «своїх» видатних українців. Результатом роботи над проектом стало створення презентації «Славетні українці» (електронна версія) та альбому.

Учні 2-го класу (вчитель Яремчук М.Д.) презентували навчально-пізнавальний проект «Рослини-вітаміни». Актуальність проекту очевидна: виховання природоохоронної роботи серед учнів, дотримування здорового способу життя, зміцнення здоров’я. Учні 2 класу реалізували проект, збираючи інформацію про рослини рідного краю, які охороняються, лікарські рослини, рослини ,які корисні для харчування. На уроці учні презентували проекти, які вони готували разом з батьками. Результатом спільної роботи стало виготовлення лепбуку «Рослини – вітаміни».

Стрюківська ЗОШ - Нова українська школа - 2

До проектної роботи долучилися і найменші школярі – учні 1-го класу (вчитель Бузенко А.В.). Вони презентували творчо-індивідуальний проект «Мої домашні улюбленці». Готуючи проект, учні вдома спостерігали за домашніми улюбленцями, разом з батьками відшуковували інформацію з довідкової та художньої літератури про тварин, малювали тварин.

Освітній продукт, який створений учнями – альбом «Мої домашні улюбленці».

Всі презентації проектів пройшли на високому рівні. Задоволені учні, так як отримали знання і вчителі, що навчили учнів здобувати ці знання.

На основі отриманих результатів можна зробити висновок, що метод проектів дійсно є засобом ефективного та якісного навчання молодших учнів.

С.Б.Кузьміна, директор Стрюківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Поделиться статьей в социальных сетях: