>

Новорічний звіт міністрів ПП «Народний фронт» народу України

Лілія ГРИНЕВИЧ, міністр освіти і науки УкраїниНа фото: Лілія ГРИНЕВИЧ, міністр освіти і науки України

Правду кажуть, що всі ми назавжди, бодай хоч на трошечки, залишаємось дітьми, навіть, до глибокої старості. І вже коли стаємо дорослими, як ті маленькі діти, з нетерпінням чекаємо новорічний подарунок від Діда Мороза під ялиночку. Та разом з тим, цілком по-дорослому, критично, але все ж зважено та об’єктивно, заглядаємо під ялинку, дістаючи подарунки, скажімо, від нашого уряду. Найдієвішими визнано декілька міністрів, як виявилося, вони представляють ПП «Народний фронт». Що ж вони, члени Кабінету Міністрів України, зробили за минулий 2017 рік, та подарували нам — милим їхньому серцю українцям — до нового 2018 року? Про це й розповідаємо.

Лілія Гриневич — міністр освіти і науки України

Збільшилося фінансування освіти з 5,72% від ВВП (у 2016 році) до 6,52% від ВВП (у 2017 році). Створено додаткові місця у дошкільних навчальних закладах — черга в дитячі садочки скоротилися майже на третину.

По всій Україні вже діють понад 300 опорних шкіл, які дають можливість дітям з сільських територій отримати якіснішу освіту.

Прийнято новий прогресивний закон «Про освіту», який дає «зелене» світло реформі середньої освіти — створює можливості для розвитку компетентнісного навчання, запроваджує нові форми змісту освіти та забезпечення її якості, нову систему мотивації та підвищення кваліфікації вчителів тощо.

Розроблено новий освітній стандарт для початкової школи. Це перший освітній стандарт на базі компетентнісного підходу — орієнтація на вміння учнів вирішувати комплексні задачі з реального життя. З 1 вересня 2017 року розпочалося пілотування стандарту та навчальних матеріалів у початкових класах 100 шкіл по всій Україні.

Через публічне обговорення з громадськістю та експертами оновлено навчальні програми для базової школи (5-9 класи). Розроблено типові навчальні плани та нові навчальні програми для старшої школи (10-11 класи).

Підвищено рівень оплати праці педагогічних працівників у середньому на 50%. Сьогодні вчителі в середньому по країні отримують на місяць: молодий вчитель без стажу роботи — 4825 грн; молодий вчитель зі сажем роботи від 3 до 10 років — 4851 грн; вчитель I-ї категорії — 6374 грн; вчитель вищої категорії — 6836 грн.

Створено умови для організації інклюзивного навчання. Для дітей з особливими освітніми потребами виділено з державного бюджету на 2017 рік 209,5 млн грн.

Проведено пілотний етап міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA — 2018.

Розпочато впровадження у професійну підготовку кваліфікованих робітничих кадрів елементів дуальної форми навчання (дуальна освіта — це поєднання роботи і навчання, коли молодого спеціаліста навчальний заклад готує разом з підприємством. Компанія визначає потрібні їй спеціальності й замовляє вишу — ред.). Реалізовано понад 30 проектів державно-приватного партнерства у сфері професійно-технічної освіти.

Здійснюється розробка стандартів вищої освіти — 186 проектів стандартів освітніх рівнів бакалаврів та магістра.

Запроваджено справедливу систему розподілу місць державного замовлення у ВНЗ — «місце йде за випускником».

Підвищено стипендії для студентів — на 33,4% мінімальні академічні, на 73% — для найкращих студентів, на 54-102% — для окремих спеціальностей.

Вперше пройшов єдиний фаховий вступний іспит з використання ЗНО для вступу на навчання за освітнім рівнем магістра за спеціальністю 081 «Право».

Обрано Науковий комітет Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

Україна отримала асоційоване членство у СERN (Європейський центр ядерних досліджень).

Розпочалося створення бізнес-інноваційних центрів на базі вищих навчальних закладів — у національному університеті «Львівська політехніка», Донецькому національному університеті (м. Вінниця), Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького та Чернігівському національному політехнічному університеті.

Володимир Омелян — міністр інфраструктури України

За два роки відремонтовано понад 3000 км доріг, що є найкращим показником за останні 10 років. Впроваджено систему контролю якості виконання ремонтних дорожніх робіт. Зусиллями міністра інфраструктури розширено мережу габаритно-вагового контролю, яка наразі становить понад 100 комплексів, що дозволяє захистити відремонтовані дороги від руйнувань перевантаженим транспортом.

Володимир ОМЕЛЯН, міністр інфраструктури України

На фото: Володимир ОМЕЛЯН, міністр інфраструктури України

У 2016 році закладено законодавчі підвалини для запровадження захищеного механізму фінансування ремонту автошляхів — створено Дорожній фонд, який запрацює у 2018 році, 60% коштів Дорожнього фонду спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонту  та утриманню автомобільних доріг загального користування державного значення, 35% — на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утриманню автомобільних доріг загального користування місцевого значення, 5% — на фінансування безпеки дорожнього руху. Щодо безпеки доріг — вперше Україна матиме стабільне захищене фінансування на ці роботи.

Завдяки ініціативи Володимира Омеляна на 2018 рік передбачено майже 2 млрд грн на підвищення безпеки на автошляхах: облаштування пішохідних переходів з освітленням та острівцями безпеки, велосипедні доріжки, бар’єрні огородження, запровадження автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху тощо.

Запровадження прозорих процедур Державною службою стимулювало зростання авіаційного сектора за два останні роки більш ніж на 30%. Розпочато модернізацію регіональних аеропортів: Одесі, Чернівцям та Вінниці виділено 800 млн грн на реконструкцію, що дозволить розширити географію польотів та в перспективі залучити лоу-кости до регіональних аеропортів. Кількість рейсів в ДП «Аеропорт «Львів» зросла у 2017 році на 37%, а пасажиропотік — майже на 50%.

Розпочато реформу морської галузі, яка покликана зробити українські порти конкурентоспроможними: з 1 січня 2018 року на 20% зменшуються ставки портових зборів; з 1 серпня 2018 року створюється Державна морська адміністрація; знижено відрахування прибутку Адміністрації морських портів України з 75% до 50%, що дозволить спрямувати кошти на оновлення інфраструктури портів; надано знижку 75% на транзит нафтопродуктів.

Поделиться статьей в социальных сетях: