В Одеській області на створення освітнього простору у всіх перших класах Нової української школи виділено понад 70 мільйонів гривень. Кошти надійшли з державного бюджету та вже розподілені по районах і ОТГ. Це дозволить закупити необхідні для навчання за оновленою програмою сучасні меблі, комп’ютерне обладнання, мультимедійний контент для вчителів, міні-фабрики друку та дидактичні матеріали. Про це стало відомо під час відкритої дискусії «Стан та перспективи реалізації національних реформ в Одеській області», повідомляє ОДА.
«Питання модернізації освітнього процесу сьогодні починається з початкової школи. Нова українська школа слугує основою прийнятого Президентом Петром Порошенко Закону «Про освіту», який має нові державні стандарти. Головна мета НУШ – створити школу, в якій буде приємно навчатися. Учні мають отримувати не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті», — наголосив заступник директора Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Залевський.
Зазначимо, Одеська область першою в Україні підготувала вчителів для НУШ. У пілотному проекті взяли участь 250 студентів, які вже восени почнуть навчати першачків за інтерактивними технологіями викладання. Цьогоріч знання за оновленим стандартом в Одеській області отримуватимуть понад 27 000 учнів у 1300 класах.
Також під час панельної дискусії експерти обговорили впровадження інклюзивної освіти у навчальних закладах Одеської області. Закон, ухвалений за ініціативи Першої леді України Марини Порошенко, надає дітям з особливими потребами можливість отримувати якісну освіту за місцем проживання. Наразі інклюзивний освітній простір в регіоні об’єднує 108 закладів загальної середньої освіти. У їх складі функціонують 205 класів з інклюзивного навчання, в яких знання отримують 465 учнів.
«Інклюзивна освіта – це не просто відвідування дитиною з особливими потребами звичайної школи. Йдеться про створення там особливого підходу до навчання такої дитини, який передбачає додаткові елементи навчального процесу – індивідуальний план розвитку такої дитини, спеціально облаштоване місце і належні умови для неї», — зазначила доктор філософії з питань інклюзивної освіти Марина Малік.
Окрім того, учасники дискусії обговорили результати реформи децентралізації в освітній сфері. Наприклад, власним досвідом поділилися представники Балтської громади.
«Балтська громада є однією з найбільших в Одеській області. Реформа децентралізації призвела до системних зрушень. Якщо говорити про освіту, у всіх базових школах громади створюються комфортні умови для вчителя та дитини. Єдина система управління дозволяє освіті продуктивно співпрацювати з культурою, бібліотечним та спортивним напрямками», — зазначив голова Балтської ОТГ Сергій Мазур.
Також присутні зауважили, що «реформа освіти реалізується в умовах розширення україномовного культурного простору». Водночас, з 2018 року на території усієї країни стала доступною онлайн-платформа з підготовки до ЗНО «BeSmart». За ініціативи голови Одеської ОДА Максима Степанова, нею можуть безкоштовно користуватися учні та випускники, які мешкають на тимчасово окупованих територіях, а також у сільській місцевості. «BeSmart», на думку експертів, є частиною осучаснення системи освіти та переслідує мету з «гуманітарного зшивання» України.